FANDOM

Velma Dinkley
Velma.png
Informacje
Płeć Kobieta
Kolor włosów Kasztanowy
Kolor oczu Czarny/niebieski*
Zawód Detektyw
Właścicielka księgarni
Naukowiec NASA
Asystent
Przynależność Tajemnicza Spółka
Produkcja
Głos w wersji oryginalnej Nicole Jaffe*
Pat Stevens*
Marla Frumkin*
Christina Lange*
B. J. Ward*
Mindy Cohn*
Głos w wersji polskiej Agata Gawrońska-Bauman*
Teresa Hering*
Maria Peszek*
Agnieszka Mrozińska*
Debiut Noc w muzeum
Velma Dace Dinkley to najmłodsza, a zarazem najmądrzejsza i najsprytniejsza członkini Tajemniczej Spółki.

WyglądEdytuj

Velma ma bordowe włosy i czarne oczy, nosi okulary, ma pomarańczowy sweter i podkolanówki, a także czerwoną, krótką spódniczkę oraz czerwone buty.

OsobowośćEdytuj

Velma jest opanowaną i myślącą logicznie członkinią grupy. Czasami konkuruje z ludźmi, którzy są bardzo inteligentni, podobnie jak ona sama.

HistoriaEdytuj

Scooby, Shaggy, Scooby APNSD.png

Velma w Szczeniak zwany Scooby-Doo

Velma jest zwykle przedstawiana jako bardzo inteligentna młoda kobieta z wielkim zafascynowaniem nauką. Razem z przyjaciółmi: Fredem, Daphne, Kudłatym i Scoobym rozwiązuje zagadki. Podczas poszukiwania wskazówek, Fred i Daphne zazwyczaj idą w parze, podczas gdy Velma dołącza do Kudłatego i Scooby'ego.
Velma SSGAG.jpg

Velma w Kudłaty i Scooby-Doo na tropie

Velma cierpi na krótkowzroczność i często gubi swoje okulary, przez co zazwyczaj trafia na złoczyńców i musi być ratowana przez resztę zespołu.

Kiedy Scooby jest zbyt przestraszony na bycie przynętą, Velma często oferuje mu smakołyk dla psów o nazwie "Scooby-chrupki" jako łapówkę.

Umiejętności i zdolnościEdytuj

Velma jest geniuszem gangu i wie dużo o rozwiązywaniu zagadek. Dzięki niej wszystkie poszlaki układają się w spójną całość. Będąc w harcerstwie poznała Alfabet Morse'a.

Prócz umiejętności intelektualnych, w serii Szczeniak zwany Scooby-Doo okazało się, że zna sztuki walki. Jest też bardzo silna.

Rodzina i krewniEdytuj

Sprawy miłosneEdytuj

  • Kudłaty - działa tu zasada "kto się czubi, ten się lubi". W serialach z Hanna-Barbera można było zaobserwować, że oboje często sobie dogryzają (właściwie częściej ona jemu), ale zawsze mogą na siebie liczyć. On się nią opiekuje (zwłaszcza wtedy, gdy Velma gubi okulary), a ona w krytycznych momentach dodaje mu odwagi za pomocą Scooby-chrupek. Raz na jakiś czas tańczą razem na zabawie, lecz niestety, on czasem depcze jej po nogach. W filmie Scooby Doo: Strachy i patałachy Kudłaty wykazuje silne zainteresowanie Velmą, a w Scooby Doo: Klątwa potwora z głębin jeziora zaczyna się w niej podkochiwać. W serialu Scooby Doo i Brygada Detektywów byli parą, ale rozstali się z powodu tarć między Velmą a Scoobym. Po tym fakcie Velma przez długi czas była wściekła zarówno na Kudłatego, jak i na Scooby'ego.
  • Patrick Wisely - kustosz Muzeum Kryminologii w Coolsville [6]. Nieśmiały i z początku raczej podejrzany okularnik. Później ratuje Velmie życie i okazuje się niewinny.
  • Ben Ravencroft - znany autor horrorów i kryminałów [7]. Velma jest zafascynowana zarówno jego książkami, jak i nim samym do czasu, gdy wychodzi na jaw, że potrzebował jej i jej przyjaciół do odnalezienia księgi czarów.
  • Gibek Norton - znajomy Velmy z obozu naukowego, pojawia się w trzech odcinkach serialu Co nowego u Scooby'ego?. Ma obsesję na punkcie Velmy i stale usiłuje jej zaimponować, nie zauważając przy tym, że ona go nie znosi.

W innych mediachEdytuj

  • Linda Cardellini jako Velma
  • Hayley Kiyoko jako Velma

Velma Dinkley była grana przez Lindę Cardellini w pierwszym filmie fabularnym, Scooby-Doo oraz jego sequelu, Scooby-Doo 2: Potwory na gigancie.

Velma Dinkley grana przez Hayley Kiyoko pojawiła się w trzecim filmie fabularnym, Scooby-Doo: Strachy i patałachy i jego sequelu, Scooby-Doo: Klątwa potwora z głębin jeziora.

GaleriaEdytuj

Niezapomniane cytatyEdytuj

Rety!

O, rety! Mój bohaterze...!

Są chwile, kiedy żołądek góruje nad rozumem.

Chodźcie, wy strachajła!

Może jego cyrk wyjechał z miasta? Oby, oby, oby, oby!

Odczep się! Jestem tchórzem, ale mam swoją godność!

Szeryfie, mam plan. Do Daphne: Tylko nie mów Fredowi, że ukradłam jego kwestię.

W porządku! Dawaj, stary! Wal z całych sił i prosto w dziób!

Wniosek pierwszy: założyć związek dam w opałach, bo takie warunki pracy to kpina!

Pomyślmy... Zwykle omawiam poszlaki z całą paczką, rozglądamy się, a potem wpadamy na potwora...

CiekawostkiEdytuj

  • Cierpi na klaunofobię od dnia piątych urodzin.[8]
  • Nie lubi, kiedy się jej nie słucha.

Zobacz teżEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Szczeniak zwany Scooby Doo, odc. 9, Scooby Duduś.
  2. Scooby Doo, odc. 25, Uwaga! Williwaw!.
  3. Nowe przygody Scooby'ego, odc. 19, Duchy starożytnych astronautów.
  4. Szczeniak zwany Scooby Doo, odc. 15, Powrót Komandora Kiksa.
  5. Co nowego u Scooby'ego?, odc. 28, Halloween Scooby'ego.
  6. Scooby-Doo 2: Potwory na gigancie.
  7. Scooby Doo i Duch Czarownicy.
  8. Co nowego u Scooby'ego?, odc. 35, Partyjka z upiornym klaunem.

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki