FANDOM

Young Mystery Inc

Tajemnicza Spółka w serii Brygada Detektywów

Tajemnicza Spółka (ang. Mystery Inc.) to zespół młodych detektywów, składający się z pięciorga przyjaciół. Ich przygoda rozpoczęła się w Spokoville, gdy byli jeszcze dziećmi, a obecnie podróżują po całym świecie w samochodzie znanym jako Wehikuł Tajemnic.

CzłonkowieEdytuj

Byli członkowieEdytuj

Do Tajemniczej Spółki należeli też:

HistoriaEdytuj

Istnieje kilka wersji narodzenia się Tajemniczej Spółki.

  1. W filmie rysunkowym Scooby Doo podbija Hollywood Fred i dziewczyny wspominają, jak razem z Kudłatym kupili Scooby'ego (który wówczas był jeszcze szczeniaczkiem) w sklepie zoologicznym.
  2. W serialu Szczeniak zwany Scooby Doo cała paczka zna się od najmłodszych lat.
  3. W filmie fabularnym Scooby-Doo: Strachy i patałachy Kudłaty przygarnia bezdomnego Scooby'ego. Niedługo później oni, Fred i dziewczyny, wskutek niefortunnego zbiegu okoliczności, zostają oskarżeni o głupi kawał z duchami. Wówczas czwórka kompletnie sobie obcych nastolatków (oraz pies) musi połączyć siły i, nie zważając na dzielące ich różnice, udowodnić swoją niewinność – i tak oto zaczyna się ich pierwsze wspólne śledztwo.

Kwestia nazwyEdytuj

Nazwa Mystery Inc. tłumaczona jest różnie, w zależności od filmu lub serialu.

  1. Tajemnicza Spółka pochodzi z filmu Scooby-Doo 2: Potwory na gigancie.
  2. W filmie Scooby-Doo: Klątwa potwora z głębin jeziora użyte jest tłumaczenie dosłowne - Korporacja Tajemnica.
  3. W najnowszym serialu (Scooby Doo i Brygada Detektywów) Mystery Inc. zostało przetłumaczone na tytułową Brygadę Detektywów.

Ponadto, w serialu Szczeniak zwany Scooby Doo, paczka używała nazwy Agencja Detektywistyczna Scooby'ego (ang. Scooby Doo Detetive Agency).

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki