FANDOM

Daphne Blake
Daphne
Informacje
Płeć Kobieta
Kolor włosów Rudy
Kolor oczu Niebieski/fioletowy
Zawód Detektyw
Przynależność Tajemnicza Spółka
Produkcja
Głos w wersji oryginalnej Indira Stefanianna Christopherson*
Heather North*
Kellie Martin*
Mary Kay Bergman*
Grey DeLisle*
Głos w wersji polskiej Beata Jankowska-Tzimas*
Dorota Kawęcka*
Agnieszka Fajlhauer*
Julia Kołakowska*
Debiut Noc w muzeum
Daphne Anne Blake jest członkinią Tajemniczej Spółki. Pochodzi z zamożnej rodziny, jest znana z poczucia mody i wiecznego popadania w kłopoty.

WyglądEdytuj

Daphne jest kobietą z rudymi włosami sięgającymi do ramion. Ma niebieskie (w serii Brygada Detektywów fioletowe) oczy, zawsze delikatnie pomalowane konturówką. Ubiera zazwyczaj fioletowe buty, sukienkę i opaskę na głowę, a także różowe rajstopy lub pończochy. Nosi też zieloną apaszkę.

OsobowośćEdytuj

Chociaż nie jest tak mądry jak Velma Dinkley, Daphne zawsze rozwiązuje swoje problemy w inny sposób co główna myślicielka grupy. W pierwszych seriach była narażona na niebezpieczeństwo bardziej niż reszta spółki, ale później staje się pewniejsza siebie i zaczyna grać bardziej aktywną rolę[1]. Jest wrażliwa na punkcie mody.

Seria Szczeniak zwany Scooby Doo przedstawia młodzieńczą Daphne, która często wzywała kamerdynera, Jenkinsa, aby wykonywał on za nią różne zadania. Ta wersja została również przedstawiona jako znacznie bardziej wrażliwa na modę niż dojrzała Daphne.

HistoriaEdytuj

PNSD Daphne

Daphne w Szczeniak zwany Scooby-Doo

Wraz z Fredem, Kudłatym, Velmą i Scoobym, Daphne rozwiązuje różne zagadki. W pierwszej serii Daphne był przedstawiana jako entuzjastyczna, ale niezdarna i podatna na niebezpieczeństwo członkini gangu, która zawsze podąża swoją intuicją. Służy tu jako dama w opałach, a od czasu do czasu zostaje nawet porwana, związana, zakneblowana i uwięziona. Scooby i Kudłaty zwykle ją ratują, ale czasem na pomoc przychodzą też Fred i Velma. W kolejnych seriach stała się silniejsza, bardziej niezależna.
DaphneBlake

Daphne jako postać epizodyczna w Kudłaty i Scooby-Doo na tropie

Kiedy Tajemnicza Spółka odeszła z franczyzy w latach 80., Daphne początkowo też była nieobecna, gdyż seria skupywała się na Scoobym, Kudłatym i Scrappym. Jednakże powróciła ona w serii Nowy Scooby i Scrappy Doo i 13 demonów Scooby Doo, gdzie pomaga chłopakowi i psom w rozwiązywaniu zagadek.

Młodzieńcza Daphne pojawiła się w serii Szczeniak zwany Scooby-Doo, gdzie często wyręczała się swoim lokajem.

W filmie Scooby-Doo na Wyspie Zombie, Daphne jako młoda dorosła miała bardzo udany serial śledczy o nazwie Od wybrzeża do wybrzeża z Daphne Blake na fikcyjnym kanale o nazwie "Americana".

Umiejętności i zdolnościEdytuj

Daphne pokazała wiele umiejętności podczas trwania serii: ma czarny pas w karate, potrafi wykorzystać swoje akcesoria kosmetyczne jako broń lub sposób, by otworzyć zamknięte drzwi i klatki[2]. Jest wysportowana i umie surfować. Potrafi też grać na pianinie.

Rodzina i krewniEdytuj

Sprawy miłosneEdytuj

Daphne Fred Baylor

Baylor i Daphne, w tle zazdrosny Fred

  • Fred Jones - Daphne jest z wzajemnością szalenie zakochana w Fredzie. W serii Brygada Detektywów zrywa z nią w finale sezonu pierwszego, później jednak wracają do siebie. Fred oświadcza się jej w odcinku Sędzia widmo.
  • Baylor Hotner - Daphne chodziła z Baylorem na początku sezonu drugiego Brygady Detektywów, gdy Fred rozstał się z nią. Ostatecznie zerwali, gdy okazało się, że Hotner udawał Płaczącego Klauna.

W innych mediachEdytuj

  • Sarah Michelle Gellar
  • Daphne grana przez Kate Melton
Daphne była grana przez Sarah Michelle Gellar w filmie Scooby-Doo i jego sequelu, Scooby-Doo 2: Potwory na gigancie. Jej mąż, Freddie Prinze Jr., grał wtedy Freda. W przeciwieństwie do poprzedniego wcielenia postaci, ta wersja Daphne została wyszkolona w sztukach walki.

Daphne grana przez Kate Melton pojawiła się w trzecim filmie, Scooby-Doo: Strachy i patałachy i jego sequelu, Scooby-Doo: Klątwa potwora z głębin jeziora.

GaleriaEdytuj

Niezapomniane cytatyEdytuj

O mamciu!

A co powiesz, jak dam ci Scooby-chrupkę?

Dajcie już spokój. Przez całą noc zachowujecie się jak para czubków. Idziemy!

Jenkins!

Przecież duchy wcale nie istnieją!

Wleczemy się tak chyba całe wieki.

Tak się cieszę, że spędzimy Walentynki w domu – bo to moje najbardziej ulubione święto!

Wiesz, kto stoi za tymi zbirami ze złomu?

Jedyna nadzieja, że Kudłaty i Scooby nas znajdą.

Ten spaślak jest podejrzany. Tak jakoś czuję.

CiekawostkiEdytuj

Daphner
  • Ma uczulenie na imitacje skór.
  • Potrafi walczyć za pomocą swoich gadżetów związanych z modą.
  • Jako jedyna z grupy potrafi surfować.
  • Jej rodzina pochodzi ze Szkocji, ale ona sama od urodzenia mieszka w Stanach.
  • Choć jej tata kupuje jej różne gangsterskie zabawki, one nie jest małą dziewczynką tatusia.

Zobacz teżEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Wynikiem była zmiana postaw wobec kobiet w latach 1970 i 1980.
  2. Co nowego u Scooby'ego?

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki